2015-06-22

Kaip atgauti jėgas po gimdymo


Remdamasi savo patirtimi greičiausiai turėčiau kalbėti labiau apie tai, kaip neprarasti sveikatos ir jėgų, o ne jas atgauti po gimdymo. Pirmosiomis dienomis ir savaitėmis gimus vaikeliui, jaučiausi energingai. Atsiradus naujam šeimos nariui, veiklos namie padaugėjo. O niekur nedingo ir tie buities reikalai, kurie buvo anksčiau. Taigi per dieną tekdavo nuveikti daug. Laikui einant jėgų vis mažėjo, o nuovargis kaupėsi. Nepaisant to, labai norėjosi pažiūrėti, ar auginant kūdikį galima tikėtis gyventi socialiai aktyvų gyvenimą. Taigi stengdavomės susitikti su draugais, eiti į seminarus, lankyti giminaičius ir pan. O tai irgi reikalavo jėgų. Kažkur po mėnesio laiko prasidėjo mano sveikatos problemos. Teko kelis kartus gerti antibiotikus, o jiems nepadėjus - savaitę gulėti ligoninėje. Mane prižiūrėjusi gydytoja sakė, po gimdymo imunitetas būna nusilpęs, tuo labiau jeigu vaikelis maitinamas motinos pienu. 

Manau, mano pablogėjusiai sveikatai įtakos turėjo ir nepilnavertė mityba. Kai kurių maisto produktų reikėjo atsisakyti dėl mergaitės alergijos, kai kurių - kad jai nepūstų pilvelio. O dėl laiko trūkumo paprasčiausias maistas dažnai būdavo sumuštiniai, bandelės, košės ir pan. Jaučiau, kad maitinuosi netinkamai, bet kurį laiką atrodė, kad situacijos pakeisti negaliu. 

Jeigu galėčiau atsukti laiką atgal, elgčiausi truputėlį kitaip. Na o čia mano patarimai, kaip saugoti savo sveikatą ir atgauti jėgas po gimdymo. 

Kuo daugiau ilsėtis namuose.  Nors ir labai norėtųsi išbandyti gyvenimą su kūdikiu už namų durų, geriau didesnes išvykas atidėti vėlesniam laikui. Daugelis sako, kad 3 mėnesiai yra laikotarpis skirtas tėveliams patiems apsiprasti su kūdikiu daugiau namų aplinkoje. 

Buities darbai gali palaukti. Manau, imtis reikia tik neatidėliotinų namų ruošos darbų. Neprivalo namai atrodyti tobulai tvarkingi bent kurį laiką. Šioje vietoje galima prašyti ir artimųjų pagalbos, kurie tokiais momentas noriai pagelbėja. Tai nėra gėdinga. Galbūt protingiau už pastangas viską padaryti pačiai. Niekada nežinai, kiek dėmesio ir jėgų vaikelis gali pareikalauti sekančią valandą ar naktį, todėl laisvą minutę geriau išnaudoti poguliui, o ne grindų plovimui.

Vitaminai ir maisto papildai. Apie jų vartojimą galima pasitarti su gydytoja dar iki gimdymo. Aš jokių vitaminų nevartojau jau nuo pat gimdymo, o kad rekomenduojama juos gerti sužinojau tik kai prasidėjo sveikatos problemos. Geras rekomendacijas iš kelių gydytojų girdėjau apie vitaminus Elevit, kurie skirti ir nėščiosios, ir žindančioms. Dar mano gydytoja rekomendavo kalcio papildus. Ypač tuo atveju, jeigu tenka atsisakyti pieno produktų dėl kūdikiui kylančios alerginės reakcijos. 

Pilnavertis maistas. Yra daug skirtingų požiūrių, koks maistas pilnavertis. Aš pasidalinu savuoju visai nesenu atradimu. Nors labai bijojau, kad mažyliai gali kilti nemalonių pojūčių nuo mano eksperimentų, bet ryžausi išbandyti kelis žaliavalgiškus receptus (kokteiliai su špinatais, migdolų pienas, saulėgrąžų užtepėlės ir pan.). Keletą rytų skirdavau maždaug pusvalandį tokio maisto gaminimui. Pasiruošdavau kelias porcijas. Dienos eigoje atsirado daugiau laisvo laiko, nes nebereikėdavo gaminti "normalių" pietų (tai vykdavo, kol Tomas dirbdavo ir reikėdavo pasirūpinti tik savo maistu :) ). O vakarais jausdavau, kad turiu dar nemažai jėgų, nors viskas, ką reikėdavo ar ką norėdavau padaryti būdavo padaryta. Toks didelis skirtumas nuo to, kaip jausdavausi anksčiau. Vienintelis bent jau kol kas mergaitės pilveliui netinkamas dalykas manau buvo obuolys. Bet visa kita - jaučiu, kad į sveikatą.